Waarom je, naast je ontbijt, lunch en diner, ook tussendoortjes niet moet vergeten.

Je leest wel eens ‘ontbijt als een koning, lunch als een prins en dineer als een knecht.’ Prima motto. Alleen, waar zijn de royale tussendoortjes? Tussendoortjes zijn namelijk niet alleen een aanvulling op een gezond voedingspatroon en een verantwoorde levensstijl, ze zijn ook nog eens redders in nood op momenten dat je er nog even tegenaan moet. Na het sporten bijvoorbeeld. Of tijdens een middagdip, terwijl je nog twee uur te gaan hebt. Of op reis: als je uit je Mongoolse yurt stapt en er alleen yakmelk aanwezig is. Yuk.

Dit zijn onze 3 belangrijkste ingrediënten:

Granen

Ons hoofdingrediënt. We gebruiken tarwebloem, spelt en haver zodat onze biscuits een bron van vezels zijn. Vezels zijn net zo essentieel voor je lijf als koolhydraten, vetten en eiwitten. Waarom? Vezels zorgen voor een gezonde spijsvertering. Dat niet alleen: vezels geven je ook een verzadigd gevoel na het eten. Op die manier grijp je minder snel naar snacks die je op de lange termijn niet blij maken. Doei zakken chips en bakken ijs!

Rozijnen

Natuurlijk komen ook rozijnen aan bod. Want - weetje nummer twee om te delen op feesten en partijen - ons merk is vernoemd naar de bekende Sultana rozijnen. Deze gedroogde druifjes zijn heerlijk zoet van smaak en dankzij de natuurlijke suikers kun je er weer even tegenaan. Geen zorgen: omdat rozijnen ook boordevol vezels zitten, geven ze al snel een verzadigd gevoel. Net wat je zoekt in verantwoord tussendoortje.

Fruitvulling

Soms appel. Dan weer bosvruchten. Of toch cranberry en dadels. We zijn bij Sultana nogal gek op fruitvulling. Gewoon, omdat fruitvulling van zichzelf heerlijk ruikt, de meest fantastische kleuren heeft en geweldig smaakt. We willen daarom niets weten van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. In geen van onze producten. Precies waarom we graag zeggen: Sultana. Dat voelt goed.